Bestellingen bekijken en beheren

 

 

 

 

 

 

 

Alle bestellingen die zijn geplaatst op je webshop, komen hier te staan. Op deze pagina kan je ze verder afhandelen.

Klik in het menu op Woocommerce > “Bestellingen”. Nu kom je op de pagina waar je alle je bestellingen ziet.

Elke bestelling heeft een eigen, uniek nummer.

Elke bestelling heeft tevens een status.

  • Wachtend op betaling – de bestelling is ontvangen, maar er is nog geen betaling geregistreerd
  • In behandeling – De betaling is ontvangen en de voorraad is verminderd. De bestelling wacht op verzending door de webshopbeheerder.
  • In de wacht – bestelling is geplaatst, de voorraad is verminderd, maar de betaling moet worden bevestigd.
  • Afgerond – bestelling afgerond
  • Geannuleerd – bestelling is door de klant of webshopbeheerder geannuleerd.
  • Terugbetaald – door de webshop beheerder.
  • Mislukt – betaling is mislukt of geweigerd.

Aan de hand van de bestelling-status, worden diverse e-mails verzonden naar de webshopbeheerder en klant.

Bestelling bekijken

Klik op op de bestelling ”. De bestelling detailpagina verschijnt, waarop alle details vermeld staan van de bestelling.

Op deze pagina kan je onder andere de bestelstatus aanpassen; dit doe je bij “Bestelstatus

De bestelling kan hier worden beheerd. Mocht de klant nog wijzigingen willen aanbrengen aan de bestelling, kan dat door de webshopbeheerder hier worden doorgevoerd. Denk hierbij aan het toevoegen van een kortingsbon, of meerdere producten.

Als de bestelling is afgerond krijg je aan de voorkant een blauw vinkje te zien.

Status bestelling snel aanpassen:
Je kunt ook op een snellere manier de status van de bestelling wijzigen. Dit wordt gedaan in het bestelling-overzicht.

Om de status van de bestelling te wijzigen klik op “Acties” achteraan van de bovenstaande balk.

Hier kan je uit de volgende opties kiezen

  • in behandeling
  • afgerond
  • bekijken

Hier kan de status snel worden aangepast, bijvoorbeeld wanneer een directe bankoverschrijving is voldaan. Als de bestelling is afgerond, kan dit worden aangevinkt.
Vervolgens zie je aan de voorkant een blauw vinkje.

Heeft u - onverhoopt - toch nog vragen over uw website? Klik hieronder om een supportticket  te openen. Een van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met u op.